21 de agosto de 2026 | Actualizado 14:48

El port de Tarragona se suma a l’Aliança Net Zero Mar

L'aliança amb la plataforma col·laborativa pretén impulsar la descarbonització i l'electrificació del sector marítim
Autoritat Portuària de Tarragona

L’Aliança Net Zero Mar ha sumat al port de Tarragona com un dels seus membres en la iniciativa global per a neutralitzar les emissions de carboni en la indústria marítima i portuària. Aquesta plataforma col·laborativa sense ànim de lucre va néixer l’any 2021 amb la finalitat d’impulsar la descarbonització i l’electrificació del sector marítim a Espanya seguint la línia de l’Estratègia de Descarbonització de l’Organització Marítima Internacional (OMI). A més, pretén posicionar la indústria marítima espanyola com a líder en la reducció d’emissions en els entorns marítim-portuaris i en l’ús de tecnologies alternatives.

La incorporació del recinte català a l’Aliança Net Zero Mar mostra el compromís del port amb la sostenibilitat i reafirma la seva voluntat de ser un referent en la lluita contra el canvi climàtic, han manifestat des de l’autoritat portuària. La suma de Tarragona a l’aliança compromet al port a reduir la seva pròpia petjada de carboni i a col·laborar amb altres institucions i organitzacions per a promoure pràctiques sostenibles dins del sector marítim.

El port de Tarragona es compromet a continuar reduint la seva petjada de carboni

A més, la dàrsena tarragonina porta anys mostrant el seu compromís amb el medi ambient i implementant mesures de reducció d’emissions mitjançant el seu Pla de Sostenibilitat. Entre aquestes mesures ja implementades, destaquen la instal·lació de plaques solars en diverses cobertes i edificis, l’adquisició de vehicles elèctrics, la inversió en energia verda, l’elevat grau d’eficiència energètica de les seves instal·lacions i la recuperació i creació d’ecosistemes terrestres i marins.

El director de Desenvolupament Corporatiu i Sostenibilitat de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Joan Basora, ha recordat que les línies estratègiques per a la descarbonització i transició energètica són “compartides per tota la comunitat portuària, la qual cosa permet crear tendència i aconseguir un canvi significatiu”. Per això, el port de Tarragona treballarà juntament amb altres membres de l’Aliança Net Zero Mar per a promoure la implementació de tecnologies netes i la reducció d’emissions de gasos d’efecte d’hivernacle en altres institucions portuàries, tant a nivell local com internacional.