21 de agosto de 2026 | Actualizado 14:48

El port de Barcelona reforça les seves aliances estratègiques amb Amèrica Llatina

El president del port de Barcelona es reuneix amb operadors logístics i ports americans per a enfortir la seva internacionalització
Autoritat Portuària de Barcelona

L’Autoritat Portuària de Barcelona ha mantingut diferents reunions amb directius dels ports iberoamericans a Colòmbia durant el 31° Congrés Llatinoamericà de l’Associació Americana d’Autoritats Portuàries (AAPA). L’objectiu és conèixer de primera mà els projectes de millora i modernització que estan realitzant els grans recintes de la regió. A més, el president del port de Barcelona, Lluís Salvadó, s’ha reunit amb el conseller delegat de PTP Group Logistics, Guillermo Missano, amb l’objectiu d’explorar futures col·laboracions amb aquest operador logístic argentí especialitzat en el sector agroalimentari.

El port de Barcelona ha acordat col·laborar en innovació i sostenibilitat amb el port de Barranquilla

També ha mantingut una trobada amb el president del port colombià de Barranquilla, Rene Puche, amb el qual s’ha acordat obrir una via de comunicació permanent per a col·laborar en innovació i sostenibilitat. A més, representants de l’autoritat portuària també s’han reunit amb una delegació del port de Miami per a repassar els respectius projectes de onshore power supply (OPS), connexions elèctriques a vaixell quan es troben atracats en port. Els ports de Miami i Barcelona estan avançant en els seus projectes d’electrificació, donant tots dos especial atenció als creuers. El recinte estatunidenc també està treballant en el disseny de la seva zona logística i s’ha interessat en l’experiència de Barcelona en el desenvolupament de la ZAL.

Amèrica Llatina és una zona estratègica per al recinte català, com a mostra les reiterades missions empresarials liderades per la institució en l’última dècada. El president del port de Barcelona ha aprofitat la seva intervenció en la trobada portuària llatinoamericana per a defensar una major “col·laboració entre ports i entre les entitats responsables del transport marítim internacional per a incorporar de manera conjunta millores que ajudin a modernitzar el sector, incrementar la seva eficiència i reduir forma efectiva i mesurable el seu impacte en l’entorn”.