El tràfic d’agroalimentaris registra màxims històrics en el port de Tarragona

El port de Tarragona ha tancat l’any 2023 amb un moviment d’agroalimentaris de 7,6 milions de tones, la qual cosa suposa un increment del 28,5% respecte a l’exercici anterior. Així mateix, l’any passat la dàrsena va obtenir xifres rècord en moviments ferroviaris de cereals, amb un tràfic total de 652 trens, el 51,9% més que en 2022; i de camions, amb un tràfic de 952.832 entrades i sortides, el 14,3% més que en 2022.
Llegeix també
Els agroalimentaris disparen el tràfic de camions a Tarragona en 2023
El Mercantil
Barcelona

Segons informa l’autoritat portuària de Tarragona, aquest increment en les importacions de mercaderia agroalimentària, per segon any consecutiu, és producte del “dèficit estructural en la producció espanyola d’agroalimentaris, l’extrema sequera dels últims dos anys i la disminució generalitzada dels preus de les matèries primeres”. El moviment de blat representa prop del 42% de les tones manipulades al recinte portuari, augmentant 1,95 milions de tones respecte a 2022. D’altra banda, el tràfic de blat de moro ocupa la segona posició, representant el 34% del volum total, i perd la primera posició enfront del blat. La civada es troba en tercer lloc després d’experimentar un augment de 538 tones respecte a 2022, representant el 9% del total de tràfic.
Respecte a la procedència dels agroalimentaris en el port de Tarragona, el 37% del tràfic correspon a Ucraïna. En segon lloc, es troba el Brasil amb el 16% del volum, perdent la primera posició respecte a 2022 a conseqüència del descens de la seva collita. Finalment, Romania se situa en el tercer lloc amb el 14%. El recinte portuari català destaca també “l’impacte negatiu generalitzat que va tenir la sequera a Sud-amèrica, ja que les importacions des de l’Argentina també van patir un retrocés important de menys de la meitat de les importacions que en 2022”.




