21 de agosto de 2026 | Actualizado 14:48

BNEW tanca la seva edició més presencial amb un nou augment d’assistents

L'esdeveniment de nova economia ha lliurat els seus premis a sis empreses emergents en cadascun de les seves sis verticals
Consorci de la Zona Franca de Barcelona

L’edició de 2023 de l’esdeveniment de nova economia BNEW ha aconseguit arribar a la seva clausura amb un registre de 12.508 assistents totals, la qual cosa representa un nou increment interanual de la seva participació. Així mateix, els quatre dies del certamen també han invertit definitivament la balança a favor de la presencialitat en l’edifici DFactory de la Zona Franca, la seu de BNEW des de l’any passat: 8.316 participants han accedit al programa d’activitats de manera presencial, mentre que 4.192 ho han fet en línia. Aquest repartiment de l’assistència ha superat les expectatives projectades pel Consorci de la Zona Franca en l’obertura de la trobada, encara que es mantenen en els seus plans d’apostar cada vegada més per aquesta línia.

“BNEW ha contribuït a generar noves oportunitats de negoci”
Pere Navarro Delegat Especial de l'Estat a la Zona Franca de Barcelona

Així, el delegat de l’Estat en el Consorci de la Zona Franca (CZFB), Pere Navarro, s’ha mostrat “orgullós” de les xifres de participació, i ha afirmat que BNEW ha “contribuït a generar noves oportunitats de negoci, a impulsar l’economia del territori, a compartir coneixement i experiències entre professionals”. En aquest sentit, els impulsors de l’esdeveniment xifren en “més de 8.000” els contactes de networking realitzats sota el seu paraigua, ja sigui en els espais físics de la seva seu o mitjançant la plataforma digital que es posa a la disposició dels participants per a aquest efecte.

Així mateix, la quarta edició tanca havent reunit “a més de 350 speakers”, que han generat un total de “100 panells” diferents i “140 hores de continguts”. “Evolucionar any rere any només és possible gràcies a totes les persones que han treballat per a oferir un esdeveniment únic i disruptiu com aquest, amb una logística i una posada en escena espectacular que ens permet oferir contingut a nivell local i internacional” ha asseverat, per part seva, la directora general de l’entitat organitzadora, Blanca Sorigué.

“Necessitem ser més digitals”
Yolanda Redondo Secretària General de Transcalit

L’edició d’enguany també havia ampliat el seu nombre de verticals fins a set, tres dels quals -Health, Proptech i Talent- han ofert activitats en l’últim dia de la cita. Ha estat en l’últim d’ells, dedicat al vessant laboral de la nova economia, on ha tingut protagonisme el sector logístic a través de les intervencions del director de Escuela Europea – Intermodal Transport, Eduard Rodés, i la secretària general de l’associació de transportistes Transcalit, Yolanda Redondo. Rodés ha celebrat la implicació de l’Administració Pública en la formació dins de l’àmbit portuari, on es troba el seu propi centre, però també el Institut de Logística de Barcelona llançat fa un any. Per part seva, la representant del transport per carretera català ha reconegut els problemes del sector per a “reclutar i retenir” nou talent i la seva necessitat de digitalitzar-se.

BNEW ATORGA ELS SEUS PREMIS A SIS STARTUPS EMERGENTS
Sis startups han estat guardonades en el marc de l’última edició del festival de Nova Economia i Indústria 4.0, una per cadascun dels verticals que l’integraven. En el de sostenibilitat, una empresa que aplica elements de traçabilitat a la gestió de l’aigua, Agualytics, s’ha emportat el reconeixement del jurat. Vecla, una startup que transforma motors de combustió a propulsió elèctrica, s’ha aixecat amb el guardó en Mobility. Per part seva, el vessant de talent ha caigut a les mans de HDR, empresa que utilitza la Intel·ligència Artificial (IA) en el camp dels recursos humans; i el de Health ha estat per a Myorcare, startup que també treballa amb la mateixa tecnologia, però en l’estudi i tractament d’al·lèrgies. El premi de Proptech ha estat per a la startup Additive Spaces, que empra fabricació additiva en l’el disseny i construcció d’edificis, i el de Digital Industry ha recaigut en Zentinel Machine Data Solutions, empresa de sistemes integrats que busca optimitzar els processos industrials dels seus clients.