21 de agosto de 2026 | Actualizado 14:48

Adif inicia la posada en servei dels sistemes de gestió de tràfic i senyalització de La Llagosta

Les actuacions suposen una inversió de 17 milions d'euros i interrompran les circulacions de rodalies en dues línies aquest cap de setmana
Un operari realitzant proves al nou enclavament electrònic de la Terminal Intermodal de la Llagosta | Adif

El gestor ferroviari Adif treballa per finalitzar la primera fase d’adaptació de la Terminal de la Llagosta per a convertir-la en un node ferroviari de mercaderies. Ha anunciat que aquest cap de setmana s’instal·laran i posaran en servei els sistemes de gestió de tràfic, senyalització i telecomunicacions de la terminal, en unes actuacions que reben 17 milions d’euros del total de 107 que ha mobilitzat la transformació d’aquesta infraestructura. Adif també ha assenyalat que durant la implementació quedaran fora de servei les línies R2 Nord i R11 de les Rodalies catalanes, de manera que Renfe introduirà un “pla alternatiu de transport” per al trasllat de passatgers.

Adif realitzarà proves amb les estacions col·laterals de Montcada i Reixac i Mollet-Sant Fost

En concret, les actuacions comprenen el muntatge i posada en servei d’un “nou enclavament electrònic” per a gestionar tots els senyals dels trams ferroviaris lligats a la terminal, a més d’implementar també diversos “elements de camp” com a circuits de via, senyalització LED o balises del sistema Asfa. Un cop finalitzada aquesta instal·lació, Adif realitzarà “proves a l’estació de La Llagosta i en les seves relacions amb les estacions col·laterals de Montcada i Reixac i Mollet-Sant Fost”, i completarà la integració dels sistemes de la terminal “en el Control de Tràfic Centralitzat (CTC) de Barcelona”.

Adif també detalla que en una fase posterior “es completarà l’actuació amb l’adaptació dels nous equipaments a la futura configuració de vies del centre intermodal de mercaderies”. El gestor ferroviari està convertint la instal·lació en un node ferroviari per a les mercaderies que pugui operar trens de 750 metres de longitud, amb vies d’ample mixt a la xarxa general i en ample estàndard a l’Alta Velocitat. La terminal forma part de la seva xarxa de nodes ferroviaris estratègics al costat d’altres infraestructures en tota la Península, i una vegada en funcionament serà gestionada per una aliança entre l’operador suís Hupac i l’espanyola TPNova.